tisdag 21 december 2010

-

1. Hur gammal är du om fem år? 28, herregud.

2. Vem var den sista du träffade? Min gulliga lärare! Vi pratade om hur det hade gått på nationella provet (VG!!) och sen sa hon att jag var "väldigt tjusig" och önskade god jul. gulle!

3. Hur lång är du? 165 cm

4. Vilken var den senaste film du sett? Såg Easy A i lördags

5. Vem ringde du senast? Pappa

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "gotte!!" till Erika när hon skrev att hon skulle äta julgodis

7. Vad är dagens planer? Dagen är ju nästan slut, men jag ska äta lax till middag, hoppas på att jag kan lura ut Johan på en promenad senare

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Kvittar

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Skilda

10. När såg du senast din mamma? I söndags när vi åt avskedsmiddag i Idas ära

11. Vilken ögonfärg har du? Gröna

12. När vaknade du idag? 07:03

13. Har du någon gång hittat en katt? Ja.... jag och jakob hittade en katt en gång....... i en plastpåse i lillsjön. Det är mitt värsta minne :c

14. Vilken är din favoritplats? Lilla stugan utanför Leksand

15. Vilken plats föredrar du minst? Tunnelbanan i rusningstrafik. Eller IKEA på en lönelördag. Eller vilket ställe som helst som samlar många hetsiga människor på liten yta.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Stockholm, definitiv.

17. Vad skrämde dig som barn? Naturkatastrofer. Kunde ligga vaken om nätterna och fundera på vad som skulle hända om det blev översvämning eller om skogen brann upp eller om en jordbävning raserade huset.

18. Vem fick dig att skratta senast? Johan när vi pratade i telefon

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Ja

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar såklart. Förstår inte att man orkar med stationär.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Utan. Kläder är bara ivägen när man sover.

22. Hur många kuddar har du i sängen? Fem

23. Hur många landskap har du bott i? Ett

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Haha, herregud ja

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Beror ju helt på situation? Men måste nog säga barfota

26. Är du social? Jodå

27. Vilken är din favoritglass? Tofulines vanilglass

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa en kamera + kanske något mer kul och sen sätta in resten på sparkontot, hehehe

29. Tycker du om kinamat? Kan bli extremt sugen på det ibland. Mm frityrsmet.

30. Tycker du om kaffe? Gott för det mesta

31. Vad dricker du till frukost? Te och vatten oftast. Juice ibland på helgen. Kaffe om jag är komatrött.

32. Sover du på någon särskild sida? Japp

33. Kan du spela poker? Nja, tror det. Men skulle nog inte vinna så mycket.

34. Tycker du om att mysa? Haha, det är ju typ den enda jag gör om dagarna

35. Är du en beroendemänniska? Tyvärr ja

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej

37. Vill du ha barn? Absolut!

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och stapplande finska. Några väl valda fraser på spanska, hehe.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej, hoppas jag slipper!

40. Föredrar du havet eller en pool? Havet, trots att svider i ögonen av saltvatten

41. Vad spenderar du helst pengar på? Helst.... ingenting. Är ju som bekant ganska "sparsam", men det blir väl klänningar och god mat/vin

42. Äger du dyra smycken? Bara ett dyrt halsband

43. Har du någon gång testat narkotika? Nej

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En jättegod clementin

45. Vem är den roligaste människan du känner? Erika! Och Signe!

46. Välj ett ärr på din kropp? Mitt lilla lilla ärr jag har mitt på näsan som jag fick när jag simmade in i en poolkant *blond*

47. Vad har du för ringsignal? vanlig ringring, old phone lix.

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Bara ett förkläde tror jag? Men det kanske inte räknas som klädesplagg?

49. Flirtar du mycket? Är ju praktiskt taget gift, så jag flirtar bara med min karl

50. Kan du byta olja på bilen? Klart jag kan!!

1 kommentar: