onsdag 22 december 2010

går mot strömmen

Jag älskar det här vädret. Jag gillar att luften är klar och fräsch. Jag brukar alltid vara lite salig när "vintern kommer på riktigt" och det har faktiskt hållit i sig förvånansvärt länge i år. För oftast brukar jag, precis som alla andra, tröttna efter en vecka eller två.

Att jag inte har tröttnat än beror med största sannolikhet på att jag har sluppit bråka med SL var och varannan dag. Slipper man stå ut i -20 och vänta på en buss som aldrig kommer blir man inte lika lätt bitter. Jag har också haft vett att klä mig ordentligt, många lager och varma kläder. Promenerat mycket för att hålla uppe värmen (och spara pengar). Hoppas bara min kärlek till vintern håller i sig tills det blir vår. Känns så fint att gå runt och vurma för väderleken alla andra hatar och vill bli av med. Även en kall och bister vinter måste få känna sig älskad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar