tisdag 8 februari 2011

lilla tandtrollet

Bokade tid hos tandläkaren i dag. Har inte varit där sen 7:e maj 2008 då jag gjorde en smärtsam rotfyllning. Hatar att gå till tandläkaren. Det är lite smått obehagligt och så jääävla dyrt. Har alltså inte varit på någon vanlig undersökning sen det började kosta pengar för över 4 år sen. Ja, jag är extremt dumsnål. Men man "behöver" ju inte gå till tandis om man inte får problem.

Men nu är jag så illa tvungen, för jag har upptäckte att jag har hål i en tand! Och det vidrigaste är att jag har trott att jag har haft en liten hallonkärna fast mellan tänderna i flera dagar, gått och pillat på den med tungan och försökt lirka bort den. I morse när jag borstade tänderna fick jag nog och började frenetiskt försöka locka ut den där lilla bruna kärna som satt så tydligt i en av tänderna längst bak. Vad kul det kändes när jag insåg att det var ett hål. Inte en kärna. Ett brunt jävla gapande hål... Vidrigt. Panikborstade tänderna i tjugo minuter efter det.

Gissar väl på att jag har fler hål än så. Har nog aldrig gått till tandläkaren utan att han/hon har upptäckt en massa hål. En gång när jag var liten hade jag sju (7) hål. Jackpott!!

2 kommentarer:

  1. åh, du verkar ha det lika roligt som jag. :( har världens sämsta tänder som det går hål i så fort jag tittar på mat, typ. det spelar ingen roll hur mycket jag borstar, undviker socker och tuggar fluortabletter. har inte varit på en riktigt koll sen det började kosta heller, jag var hos en privattandläkare och lagade en tand för två år sen dock. nu vet jag att jag har hål i flera tänder + en som gått sönder, men är så jävla rädd för vad de ska säga + att jag inte har råd. helst skulle jag dra ut varenda tand och skaffa stifttänder så att jag slapp skiten. >_<

    SvaraRadera
  2. jag med!! haha, 24 år och löständer! det vore något det! får se hur det går när jag går dit nästa vecka :C

    SvaraRadera