söndag 20 mars 2011

utflykt

Åkte till Taxinge Slott i dag med Erika. Lyssnade på klassisk musik i bilen på väg dit. Älskar klassisk musik, speciellt när jag kör bil. Älskar även Taxinge! Fin natur, fint slott och sjukt mycket gott fikabröd.
Köpte mig en räkmacka plus en TÅRTBIT!! Nougat, choklad, nötter, blåbärssylt, grädde, jordgubbe. Och kaffe med obegränsad mängd påtår. Jag dog jätte mycket. Först av lycka över att få äta så mycket gott, sen dog jag av sockerchock. Blev stissig och fnissig och galen i en timme och sen kraschade jag. Såklart.

Socker alltså. Det märks så tydligt vad det gör med kroppen när man äter det sällan.

Men det var en fin dag. Vill typ åka dit varje helg nu. Men ska kanske hålla mig borta från de gigantiska tårtbitarna, inte så behaglig känsla att rulla omkring och vara proppmätt i fem-sex timmar efter måltiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar