torsdag 6 juli 2006

bästa festen, svettigare än någonsin förr + shoppa loss

i tisdags kväll var jag med om sommarens bästa fest. jag, jonas, sannah & eva bestämde oss för att bada vid lillsjön & dricka lite öl i sann sommaranda. ett par öl, ett par dopp & ett par timmar senare kom vi på den briljanta idén att bada bastu. vi gick hem till mig, satte på bastun & hade bastufest(jag såg alla nakna!). när vi var riktigt svettiga & ganska fulla sprang vi (än en gång; alla var nakna!) ner till sjön igen & badade. det var bäst. bara ligga & guppa naken i en sval sjö när man sekunden innan hade varit svettig & varm. när det blev för kyligt för att ligga kvar & när vi började höra bröliga tonårsröster på avstånd så gick vi upp igen & tillbaka till bastun. fest!

igår var jag bakis & mådde lite illa hela dagen. det firade vi med att göra en kopia på husnyckeln till jonas så att han kan komma & gå lite mer som han vill när jag är på jobbet osv. på tal om jobbet så har jag nog aldrig svettats mer än jag gjorde idag när jag jobbade. folk kom in i badkläder & suckade över hur svalt det var inne i butiken & jag plus alla andra som jobbade svettades litervis & dog hela tiden. men det var rätt lugnt att jobba ändå, för det fanns inte så mycket att göra, så jag hängde rätt mycket i mjölkkylen för att svalka mig.
bästa var när dan ekborg kom in & shoppade loss med en ung tjej klädd i vitt linne, ingen BH & enorma så kallade "kåtvårtor", största "kåtvårtorna" jag någonsin har sett faktiskt. Dan "the man" Ekborg hade tappat en blomb eller något liknande, hade tandvärk & skulle gå till tandläkaren efter besöket på konsum. han hade ett "fint" guldkors på sig & en svettig pikéskjorta. innan han gick klämmde han lite manligt på sitt ena bröst. what a man.

& jag har köpt tolv vita, fina tallrikar idag för ett riktigt fyndpris: 115 kr!

1 kommentar:

  1. bastufesterna med de där människorna är de bästa. :)

    SvaraRadera