torsdag 8 februari 2007

ikea, lyxig mat + kvarteret skatan!

i tisdags var jag och jonas på ikea. vi shoppade en massa nödvändigheter som mini-strykbräda, brödform, vitlökspress, traktörpanna och en tjusig tillbringare som jag har spanat på i evigheter utan att slå till på.

idag ska vi äta god mat: potatisgratäng, grönsallad med coctailtomater, stekta champinjoner med vitlök och basilika, vitlöksbröd och kyckling (till jonas) + bönbiffar (till mig). gött! vattnas redan i munnen på mig. jag var på systembolaget efter jobbet och köpte en flaska jacobs creek som knubbo alltid säger så vänliga ord om, hoppas att det faller mig i smaken. efter vår delikata middag ska vi åka till rival och titta på kvartert skatan! jag peppar jättemycket! hoppashoppashoppas att det kommer vara lika bra som jag förväntar mig att det kommer vara! ^_^

3 kommentarer:

  1. okej, jag är först ut på att kommentera (som vanligt TYP!). är jag den enda som läser den här bloggen eller? i annat fall tycker jag att ni andra kan börja kommentera!

    hur som helst.
    vad är en traktörpanna? menar du traktorpanna? och i så fall, vad är en traktorpanna?
    jag lovar dig att jacobs creek löser allt! det godaste vinet jag nånsin druckit. men sen har jag inte druckit så ööööverdrivet många olika vinsorter heller!
    och kvarteret skatan, ja du vet ju redan vad jag tycker om det. men nu när du sett den kanske jag kan få prata lite mer om den förträffliga pjäsen! det är i alla fall vad jag hoppas på!

    ps. jag och hanino var i kungshallen/hallarna (?) idag och vi fick nästan bevittna en fight!!! men bara nästan.

    SvaraRadera
  2. oj. det där blev nästan ett halvt utkast till en bok!

    SvaraRadera
  3. alltså, en traktörpanna är typ en stekpanna med lite högre sidor + ett lock i glas. eller, alltså, jag vet inte om det är det som gör den till en traktörpanna men den ser i alla fall ut på det viset.

    skatan var bäst! BAG IN BOX!!!

    SvaraRadera