måndag 16 april 2007

helgen, träningsvärken, mysig morgon

helgen har varit bra, trots att jag har jobbat hela tiden. i fredags när jag var ute och sprang såg jag årets första citronfjäril och jag blev helt bubblig i magen av vårkänslor. i lördags var jag, hanna, malin, jocke och robert ute och grillade. det blev lite kyligt rätt fort med tanke på att vi började grilla efter att solen hade gått ner, men det var gott. och roligt! skrattade så att jag fick ont i magen och åt tills jag ville kräkas. men nu har jag äntligen lärt mig uppskatta halloumi (eller hur det nu stavas). grillad ost is the shit.
igår var det tråkiga söndagspasset på jobbet (söndag=inga kunder, speciellt inte om det är 20 grader varmt ute), men jag skyltade upp en massa inför nästa vecka och pratade med en gammal tant som är stammis. hon var upprörd över ungdomars omoraliska beteende nu för tiden. "OCH ALL DEN DÄR KLAMYDIAN!!! USSSCCCCH!!!!" sen sa hon att jag var söt och att hon skulle anmäla mig till årets lucia. crazy lady.
efter jobbet sprang/gick jag till älvsjö och tog bussen hem därifrån. jag såg två humlor, en brun fjäril, ett dike fullt med maskrosor och en dunge överfull av vitsippor. idag har jag lite träningsvärk och vaknade tillsammans med två kurrande kattungar som gosade ner sig på varsin sida om mig (svea i min ena armhåla :C)

3 kommentarer:

  1. HAHA galen gammal tant!!

    svea är som ida:MEN JAG GILLAR ATT LIGGA I ARMHÅLOR!!
    kan katter ärva beteenden från sina mostrar liksom?? STÖRT!!

    SvaraRadera
  2. HALOUMI IS DA SHIT. JAG ÄLSKAR ATT GRILLA HALLOUMI.

    SvaraRadera
  3. jag har bara smakat halloumi två gånger innan och då har jag inte gillat det allt för mycket, men nu gav jag det en sista chans and i lööve it.

    SvaraRadera