måndag 13 augusti 2007

älska ams

en tjej på mitt jobb har sagt upp sig. hon ville inte, men hade inget annat val för arbetsförmedlingen mer eller mindre tvingade henne. eftersom hon är deltidsanställd har hon hittills också varit deltidsarbetslös och fått ersättning för det, men inte längre. hon har ju faktiskt ett jobb och är inte arbetslös på heltid och har därför inte rätt till ersättning. nu är det allt eller inget.
jag repeterar: hon har alltså ett jobb, men kan inte jobba kvar eftersom a-kassan uteblir då och hennes två barn inte kommer få mat på bordet. hon har inget annat val, eftersom hon inte klarar sig enbart på sin deltidslön.

och det bästa är att hon inte får jobba för coop sen. aldrig mer. för hon får inte ha samma arbetsgivare som hon har nu som deltidsanställd. den biten fattade varken hon eller jag. man har väl större chans att få jobb inom ett företag som man har jobbat för i några år, eftersom man känner lite folk, kan rutiner och kassasystem? jag fattar inte.

dom som har jobb borde väl uppmuntras? eller har jag fel?

1 kommentar:

  1. MEN GUD!! jävla cp-ams, HATAR ARBETSFÖRNEDRINGEN!!!!!!!! GUD!!!
    jävla cp:n!!!!

    SvaraRadera