måndag 7 april 2008

pengar pengar pengar

Tänker att jag så hemskt gärna vill ha en fin ny piffig klänning att ha på mig när jag och alla partysugna på mitt jobb ska åka räkbåt på fredag, men jag har noll pengar.
Pengar är det enda jag tänker på. "Om jag hade varit bättre på att spara hade det säkert underlättat med det här med att köpa lägenhet" "Har jag råd att köpa lunch imorgon på jobbet eller ska jag skrapa ihop en äcklig matlåda av det jag har hemma?" "Vill ha den fina klänningen jag hittade i skrapan men inte ens har vågat prova" "Sämsta kattmamman i världen som inte ens har bokat tid för katternas vaccination för jag har inte råd" "Har inte ens pengar till kattmatt=ännu sämre kattmamma".

Vill vinna ett par miljoner och slippa fundera så mycket. Fast jag skulle säkert ändå inte kunna sluta fokusera på pengar och förmögenhet och förvalta och ränta och spara och slösa. Jobbigt och tråkigt liv som bara handlar om en sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar