tisdag 20 maj 2008

på bättringsvägen?

Inatt fick jag urinvägsinfektion och imorse tänkte jag "hell no att jag går runt med halsont, ont i öronen och urinvägsinfektion" så jag bokade tid på vårdcentralen i Liljeholmen. Fick komma dit vid kvart i tio, kom därifrån tjugo över elva. En och en halv timme på vårdcentralen med andra ord. Låter kanske lite dramatiskt, men icke! Den totala undersöknings plus provtagningstiden var kanske en kvart, resten av tiden satt jag på en stol och väntade. Somnade nästan sittandes på stolen mot slutet.

Nu har jag i alla fall fått penicillin som jag ska äta i sju dagar och är jag inte frisk då så blir jag förbannad på riktigt. Det är inte okej att vara sjuk hela jävla tiden. Gick runt och kände mig som en zombie hela dagen idag och hade nästan lite svårt att andas, rosslade mest. Fy fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar