måndag 14 juli 2008

kaskadkräkas

Jag började min arbetsdag med att kaskadkräkas lite på kontoret efter att ha jobbat i en kvart. Lyckades i alla fall pricka mina två spyor i papperskorgen som tur var, och Lena var gullig och hjälpte mig med allt äckel! Så himla snäll.

Jag packade ihop mitt pick och pack och gick ifrån jobbet, osäker på om det var magsjuka som fick mig att spy eller bara allt annat som oroar mig just nu. Har inte ätit ordentligt på några dagar och känner mig extremt klen och har inte spytt mer idag så jag tippar på att det var deppigheten som fick mig att kräkas.

Åkte hem till Elina för att slippa vara ensam och eländig. Somnade på hennes soffa och sov i två timmar. Så himla skönt. Skönt att få vila, skönt att få prata, skönt att få sällskap. Hängde lite nere vid badet också innan jag samlade kraft att ta mig hem.

Nu sitter jag här hemma i min stökiga lya, lyssnar på Damien Rice och regnet som pickar mot glasrutorna på balkongen (mysigt!), tvångskelar med katterna och känner mig ganska tillfreds. Paniken i kroppen har släppt och jag känner mig lite lugn. Kanske ska ge mig ut och jogga i regnet? Jag brukar gilla sånt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar